Bytom i Vistula - fuzja

Koniec rywalizacji cenowej. Vistula połączy się z Bytomiem

Potwierdziły się rynkowe plotki. Bytom i Vistula rozmawiają w sprawie połączenia - poinformowały korporacji w oficjalnym komunikacie. Oznacza to koniec wojny cenowej obu firm odzieżowych.

- Rynek plotkował, że mogłoby dojść do kooperacyj, lub też połączenia Vistuli ze spółką Bytom. Na rzecz Vistuli połączenie te mogłoby wiązać się z emisją akcji, a perspektywa ta częściowo tłumaczyła relatywnie słabe zachowanie kursu spółki w ostatnich miesiącach - zwraca uwagę Mariusz Puchałka, analityk BM ING Banku Śląskiego.

Niewygodna konkurencja

Na razie można jedynie teoretyzować na temat przyszłych korzyściach płynących z tej fuzji, bowiem jakichkolwiek wstępnych warunków jeszcze odrzucić zarysowano. Niemniej, pomysł eksperci oceniają pozytywnie.

- Obie firmy mocno wraz z sobą konkurują na kłopotliwym rynku mody męskiej, dokąd obecnych jest też dużo mniejszych podmiotów. Napędza to wojnę na promocje, jak nie jest korzystne gwoli marż obu tych przedsiębiorstw - zwraca uwagę Łukasz Rozbicki, zarządzający funduszami MM Prime TFI. I daje:

Bytom czas skokowego wzrostu ma już ukończone i aktualnie jest w fazie "krzepnięcia" po paru gorszych decyzjach marketingowo-sprzedażowych. Vistula w części modowej polski także wyraźnie zwolniła, notując w kwietniu 9, dwóch proc. r/r wzrostu handlu, a narastająco od zaczątku roku 17, 3 proc.

Eksper z MM Prime TFI zwraca atencję, że przy coraz bardziej konkurencyjnym rynku obie firmy z pewnością dostrzegły pozytywny wynik skali, być może możliwości na skuteczniejsze negocjacje cenowe z dostawcami materiałów, wraz z galeriami handlowymi, a również możliwość efektywniejszego wykorzystania listy klientów lojalnościowych.

- Połączone podmioty miałyby również większe możliwości akwizycyjne, choć akurat jeśli w grę wchodziłby zakup w wezwaniu Bytomia, to nie byłaby to tania dla Vistuli akwizycja - ocenia Łukasz Rozbicki.

Vistula w odstawce

Dotychczas kołem zamachowym przyrostu przychodów Vistuli było ramię odzieżowe, ale to kółko zaczyna spowalniać. W kwietniu marka Vistula, Wólczanka i Deni Cler odnotowała wzrost przychodów o ok. 9, 2 proc. Gwoli porównania w okresie styczeń - kwiecień przychody w niniejszym segmencie wzrosły o 17, 3 proc.

Lepiej wypadło ramię jubilerskie. W. Kruk odnotował wzrost przychodów o 12, 4 proc. , w porównaniu do odwiedzenia wzrostu przychodów w sezonie styczeń-kwiecień o 7, 12 proc. r/r. Tegoroczne wyniki sprzedażowe jak na razie odrzucić przekładają się na wzrost notowań Vistuli.

Foto: Biznes Onet Vistula - notowania za ostatni miech

Vistula Group miała przy kwietniu 2017 roku blisko 48, 5 mln złotych przychodów ze sprzedaży, czyli więcej rdr o blisko 7, 5 proc. W okresie styczeń-kwiecień zarobki wyniosły około 184, sześć mln zł, co znaczy wzrost rdr o blisko 12, 2 proc.

Tagi: vistula GPW fuzje giełda odzież Komentując korzystasz z narzędzia Facebooka. Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami Użytkowników. Aby zgłosić naruszenie – kliknij w adres „Zgłoś Facebookowi” przy wybranym poście. Regulamin i reguły obowiązujące na Facebooku mieszczą się się pod adresem https://www.facebook.com/policies

Polecamy

  • Piotr Kuczyński: "Jestem wściekły. Zmieniłem punkt widzenia o likwidacji OFE. Na jeszcze gorsze"

  • Jeśli ktoś spóźnił się ze złożeniem PIT, ma możliwość uniknąć kary. Wystarczy czynny żal

PROMOCJI Koniec bloku reklamowego

Afera GetBack

  • Trigon TFI zmienia nazwę po aferze GetBacku

  • Afera GetBacku. Gerda Broker próbuje uciec spod topora

  • Afera GetBack. Twórca Altus TFI znał nowe zarzuty

  • Zatrzymano byłego prezesa Koncepcja Banku i kilkunastu zatrudnionych. Chodzi o aferę GetBack

Notowanie