Grupa twierdzi, że banki pobrały 11 miliardów dolarów opłat za debet w rachunku bieżącym w 2019 roku

17 lutego 2021
Category: Który Jest

Według Centrum Odpowiedzialnego Kredytowania, ponad 80 proc. Opłat uiściło zaledwie 9 proc. Posiadaczy rachunków.

3 czerwca 2020 r Według badań Center for Responsible Lending, duże amerykańskie banki pobrały w zeszłym roku 11,68 miliardów dolarów opłat za debet z kont swoich klientów, jeszcze zanim pandemia zapoczątkowała kryzys gospodarczy.

Zdecydowanie najbardziej ucierpiały osoby w trudnej sytuacji: według przeglądu, który dotyczył banków z aktywami przekraczającymi 1 miliard dolarów, dziewięć procent posiadaczy kont zapłaciło 84 procent opłat za debet. Klienci ci mieli zwykle niskie saldo, średnio mniej niż 350 USD.

Organizacja stwierdziła, że ​​banki powinny wstrzymać opłaty za debet w czasie pandemii, co doprowadziło do 40 milionów nowych roszczeń z tytułu bezrobocia i znacznej niepewności co do tego, jak nastąpi ożywienie.

Peter Smith, badacz, który jest współautorem raportu, powiedział, że opłaty za debet były źródłem niepokoju dla wielu rodzin, nawet w najlepszych czasach, a pandemia koronawirusa tylko potęgowała ich skutki.

„Banki nie powinny doświadczyć bezprecedensowej gratyfikacji będącej bezpośrednim skutkiem bezprecedensowego niepokoju ich klientów – powiedział.

Grupa, która popiera politykę poprawy dostępu do systemu finansowego dla grup ubogich i zmarginalizowanych, wezwała banki do dobrowolnego zniesienia opłat za debet w rachunku bieżącym, ale stwierdziła również, że popiera propozycję zakazu takich opłat w czasie pandemii.

Rzecznik American Bankers Association Mike Townsend powiedział, że banki w całym kraju zapewniają „bezprecedensową pomoc klientom dotkniętym pandemią, chociaż konkretne działania różnią się w zależności od banku. „Obejmuje to zwolnienia z opłat, odroczone płatności i inne udogodnienia w zależności od indywidualnych okoliczności klienta – powiedział.

Grupa handlowa dostarczyła listę banków, wiele z nich regionalnych, które zaoferowały pomoc, w tym zwolnienia z opłat. Niektórzy wyraźnie powiedzieli, że oferują zaprzestanie opłat za debet na określony czas lub w indywidualnych przypadkach.

Debet był już problemem podczas pandemii. Klienci niektórych banków nie mogli uzyskać dostępu do pełnej kwoty płatności stymulacyjnych, ponieważ mieli ujemne saldo, ale inne instytucje finansowe udostępniły klientom pełne płatności, nawet jeśli ich salda były poniżej zera.

Powtarzające się debety mogą powodować zamykanie rachunków, potęgując problemy konsumentów o niskich dochodach – w tym Murzynów i Latynosów, którzy już teraz znacznie częściej nie mają dostępu do usług bankowych. W najgorszych przypadkach banki wykorzystywały opłaty za debet w rachunku bieżącym – zwykle 35 USD – w celu usunięcia wszystkich pieniędzy z konta o niskim saldzie, a następnie zamknęły je, pozostawiając klienta bez dostępu do usług bankowych.

W zeszłym roku wielu klientów Wells Fargo powiedziało The New York Times, że nadal naliczają opłaty za debet, nawet po tym, jak powiedziano im, że ich konta zostaną zamknięte. Klienci twierdzą, że przekroczone rachunki były otwarte po upływie określonej daty zamknięcia i naliczyli opłaty, gdy automatyczny system banku próbował usunąć pieniądze, aby dokonać płatności cyklicznej.

Praktyka skłoniła senator Elizabeth Warren, demokratkę stanu Massachusetts, do zwrócenia się do banku o wyjaśnienia. Bank powiedział, że zajmuje się tą sprawą.

Według American Bankers Association, pomoc Wells Fargo dla klientów podczas pandemii obejmowała zniesione opłaty. Ale nie sprecyzowano, jakie rodzaje opłat.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy