Jak zaliczyć muzykę do filmu

Jak zaliczyć muzykę do filmu
16 października 2020
Category: Możesz Otrzymać

UWAGA OD REDAKCJI: Poniższy blog był pierwotnie prowadzony na filmindependent.org w 2015 roku i pozostaje jednym z najczęściej czytanych artykułów. Ponownie publikujemy go tutaj, wprowadzając niewielkie zmiany w oryginalnym tekście. Specjalne podziękowania dla autorki, blogerki Loreny Alvarado.

LICENCJONOWANIE NA MUZYKĘ

Filmowcy często czują się tak przywiązani do piosenki, że staje się ona kluczowym i nieodzownym elementem ich historii. Scena, a nawet cały film, może obracać się wokół pojedynczego utworu muzycznego. Wielu reżyserów nie zdaje sobie sprawy, że proces oczyszczania tej piosenki może być bardzo trudny i kosztowny. Brooke Wentz, kierownik muzyczny Kings Point, Bully i Bill Cunningham New York wyjaśniła niektóre z niejasności i mało znanych realiów związanych z licencjonowaniem muzyki podczas niedawnego wydarzenia edukacyjnego Film Independent.

Najważniejsze, aby wiedzieć, że każda piosenka ma dwa prawa. Jest osoba, która napisała piosenkę (która posiada prawa wydawcy, czyli prawa do „synchronizacji”) i osoba, która ją nagrała (która posiada prawa „master”). Aby używać tego utworu muzycznego, potrzebujesz pozwolenia od obu podmiotów. Możesz posłuchać piosenki takiej jak „All Along the Watchtower” Jimiego Hendrixa, ale możesz nie wiedzieć, że autorem jest Bob Dylan. Aby określić, kto jest właścicielem praw do utworów, niezwykle pomocne są strony internetowe ascap.com i bmi.com .

Po ustaleniu, kto jest właścicielem publikacji i mistrza, musisz skontaktować się z nimi oddzielnie i poprosić o pozwolenie na wykorzystanie utworu. Może to być trudne, gdy zaangażowanych jest wielu autorów piosenek. Na przykład piosenka Katy Perry „California Gurls” ma pięciu wydawców. Dlatego jeśli chciałbyś wyczyścić tę melodię, potrzebowałbyś zgody wszystkich pięciu autorów, a do tego potrzebowałbyś zgody Katy Perry. Jeśli jeden z nich powie nie, to niestety nie możesz użyć tej piosenki.

Sześć Sześciu Sekretów Licencjonowania Muzyki WENTZ

1. W przypadku praw do festiwali filmowych większość piosenek można opłacić za około 500 USD za stronę (500 USD dla wydawców, 500 USD dla master). Jeśli nie masz wystarczających środków w swoim budżecie, aby zapłacić za wszystkie prawa z góry, możesz usunąć tylko prawa do festiwalu filmowego i dodać opcję uzyskania wszystkich praw medialnych do dwóch lat później.

2. Opłata jest taka sama niezależnie od czasu trwania kija. Jeśli używasz utworu przez pięć sekund lub dwie minuty, będzie cię to kosztować tyle samo pieniędzy. Jedynym wyjątkiem jest sytuacja, gdy utwór jest używany na początku lub na końcu napisów.

3. Stawka za utwór muzyczny do negocjacji! Większość filmowców nie wie, że mogą zaoferować niższą cenę, a jeśli artyście podoba się temat filmu, mogą zaoferować lepszą cenę.

4. Jeśli uważasz, że utwór należy do domeny publicznej, sprawdź dokładnie . „Miałem klienta, który myślał, że„ Mój Słodki Panie ”jest własnością publiczną” – wyjaśnił Wentz. „Powiedziałem ‚Nie, jestem prawie pewien, że to piosenka George’a Harrisona’”.

5. Jeśli skontaktowałeś się z wydawcą i mistrzami i nie otrzymałeś od nich odpowiedzi, nie oznacza to zgody. Może to być frustrujące, jeśli nie wrócą do Ciebie, ale musisz naciskać. Jeśli nie usuniesz praw do utworu, możesz otrzymać od posiadacza praw pismo o zaprzestaniu działalności, co może wiązać się z opłatami.

6. Jeśli robisz dokument muzyczny, musisz wcześniej upewnić się, że możesz zabezpieczyć prawa. Jeśli posiadłość lub artysta nie jest na pokładzie, nie będziesz mógł korzystać z muzyki. Prawa wielu zmarłych muzyków należą do ich współmałżonka lub byłego małżonka – lub obu. Niektórych piosenek nie da się nigdy usunąć tylko z powodu wewnętrznych konfliktów, które nie mają nic wspólnego z Tobą ani Twoim filmem.

Filmowcy mogą zostać obciążeni wyższymi opłatami, ponieważ nie znają liczb. Dlatego warto mieć kogoś, kto wie o uprawnieniach, aby być pośrednikiem. Firma Brooke Wentz, The Rights Workshop , pomaga filmowcom zabezpieczyć odpowiednie prawa na każdą kieszeń. Brooke niedawno pracowała nad filmem, który trafił do dystrybucji na festiwalu i musiał rozszerzyć prawa. Była zszokowana, gdy odkryła, że ​​reżyser osobiście udzielił licencji na utwory i został obciążony pięciokrotnie wyższymi opłatami. Auć!

Aby uzyskać więcej informacji o nadchodzących wydarzeniach Film Independent, kliknij tutaj . Aby dowiedzieć się więcej o naszym programie edukacji filmowej, kliknij tutaj . Dowiedz się, jak zostać członkiem Film Independent, odwiedzając naszą stronę internetową i subskrybując nasz kanał YouTube .

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy