Kim są dostawcy w Quickbooks?

17 lutego 2021

QuickBooks: typy funkcji

Przy tak wielu opcjach dostosowywania oprogramowania księgowego QuickBooks może być mylące rozróżnienie między partnerami biznesowymi, klientami i dostawcami. Program QuickBooks definiuje dostawcę jako osobę, od której kupujesz produkt lub usługę. Do Ciebie należy dalsze definiowanie i kategoryzowanie dostawców według typów w oparciu o potrzeby Twojej firmy.

Dodawanie dostawców

Użyj funkcji Lista dostawców programu QuickBooks, aby zachować informacje o firmach i osobach, z którymi prowadzisz interesy. Dodaj nowego dostawcę do listy, klikając ikonę „Centrum dostawców. Wybierz opcję „Nowy dostawca w lewym górnym rogu i wprowadź nazwę, dane kontaktowe i ewentualne saldo otwarcia w odpowiednie pola w wynikowych polach. W razie potrzeby kliknij kartę „Wstępne wypełnienie konta i wprowadź domyślne warunki płatności oraz konta. Wybierz „Dalej, aby zapisać dostawcę i wprowadź innego, lub wybierz „Zapisz, aby zapisać dostawcę i zamknąć.

Typy dostawców

Definiowanie typów dostawców umożliwia przypisywanie kategorii, które mają sens dla Twoich potrzeb biznesowych. Typy mogą być specyficzne dla branży lub oparte na lokalizacji geograficznej. Mogą to być również podzbiory innych typów dostawców, takich jak projektanci – wnętrz i krajobrazu. Użycie typów dostawców może oszczędzić czas i umożliwić bardziej wydajną organizację. Możesz pobierać raporty i tworzyć wysyłki dla dostawców według typu, ograniczając zasoby i zapasy. Typy dostawców są przypisywane za pomocą funkcji New Vendor lub Edit Vendor. Aby wyświetlić listę typów dostawców, kliknij menu „Listy, a następnie opcję „Listy profili klientów i dostawców oraz opcję „Lista typów dostawców. Użyj opcji u dołu listy, aby „Dodaj, „Edytuj lub „Usuń dostawców.

Sprzedawcy będący klientami

Gdy osoba lub firma jest początkowo wprowadzana do programu QuickBooks jako klient, a później działa jako sprzedawca lub odwrotnie, konieczne jest umieszczenie tej osoby lub firmy na listach dostawców i klientów. Pozwoli to na dokładne raportowanie, fakturowanie i inne funkcje księgowe. Aby uniknąć niezamierzonego pomieszania transakcji, nazwa powinna być zróżnicowana lub oznaczona. Można to zrobić po prostu używając inicjału środkowego na jednej liście lub oznaczając konto klienta znaną cyfrą lub literą, na przykład „c dla listy klientów lub „v dla listy dostawców. Użyj funkcji edycji, aby upewnić się, że nazwa jest dokładnie wyświetlana w części Faktura do pola informacji o kliencie oraz w części Drukuj na czekach jako części pola informacji o dostawcy.

1099 dostawców

Sprzedawca 1099 otrzymuje formularz 1099-MISC na koniec roku podatkowego i często jest również określany jako niezależny wykonawca. W przeciwieństwie do pracownika, który otrzymuje formularz W-2 pod koniec roku podatkowego i za którego płacisz podatek u źródła z każdym okresem rozliczeniowym, sprzedawca 1099 jest regularnie opłacany czekami, ale jest odpowiedzialny za wypełnienie i opłacenie własnego podatki. Aby dodać sprzedawcę 1099, kliknij ikonę „Centrum dostawcy i wybierz opcję „Nowy sprzedawca w lewym górnym rogu i wprowadź nazwę, dane kontaktowe i ewentualne saldo otwarcia w odpowiednich polach. Wybierz zakładkę „Dodatkowe informacje i wprowadź numer NIP dostawcy, który musi podać. Lub, jeśli sprzedawca jest jedynym właścicielem, wprowadź numer ubezpieczenia społecznego. Zaznacz „Dostawca kwalifikuje się do 1099 i kliknij„ OK , aby zapisać.

We use cookies to provide you with the best possible experience. By continuing, we will assume that you agree to our cookie policy