Melodia w komórkach: odtwarzacze mp3 w opałach

Melodia w komórkach: odtwarzacze mp3 w opałach
27 lipca, 2020
Category: gospodarka

Komórka wyprze znane odtwarzacze muzyczne. Już w tym momencie sprzedaż mobilnej muzyki rośnie szybciej od tradycyjnej ksztalty nabywania utworów czy piosenek.

Według raportu PricewaterhouseCoopers wydatki na muzykę mobilną na całym świecie w ciągu najbliższych 5 lat będą osiągały dwucyfrowy wzrost. Obecnie wartość tego rynku szacuje się na 1, 7 mld dolarów. W naszym kraju usługi związane z rozrywką na komórkę zaczynają wyraźnie przyspieszać. Tylko w tym roku rynek tzw. usług dodanych na rzecz telefonów mobilnych wzrośnie na temat 25 proc. do około 900 mln zł.

Komórkowy szał

Popularność muzyki mobilnej rośnie z rozwojem technologicznym urządzeń i sieci komórkowych. Z badań konsumenckich, wykonywanych przez operatorów telekomunikacyjnych wynika, że najbardziej oczekiwaną poprzez klientów usługą dodatkową wydaje sie byc właśnie muza i filmy. To przy rozwoju sieci 3G, umożliwiającej szybkie ściąganie danych firmy upatrują głównego źródła dodatkowych przychodów.

W czerwcu tegoz roku spólka badawcza Informa Telecoms & Media podała, że na starym kontynencie jest ponad 101 mln użytkowników necie 3G, co stanowiło 11, 1 proc. wszystkich działających w tych popularnych sieciach kart SIM. Najwyższy odsetek mają Szwedzi, Norwegowie i Włosi (powyżej 25 proc. ). Podobnie wydaje sie w Portugalii, Austrii, Portugalii, Luksemburgu czy Irlandii.

_ Według Chińskiego Ministerstwa Przemysłu Informatycznego wreszcie maja 592 mln osób miało komórkę. Każdego miesiąca 34, jedenastu proc. wraz z nich słucha muzyki przy telefonie. _Nawet tam, dokad nie ma nadal sieci 3G modele komórek już pozwalają na sporo więcej niż tylko dzieki prowadzenie zwykłych rozmów sieciowych. Według firmy M: Metrics mobilna melodia najpopularniejsza wydaje sie byc w Portugalii. Tam słucha jej dwadziescia proc. posiadaczy komórek. Dzieki kolejnych rejonach uplasowały się Wielka Brytania (18, 9 proc. ), Niemcy ( 15 proc. ), Włochy ( trzynascie, 3 proc. ) i Francja (12, 9 proc. ). Gwoli porównania przy Chinach blisko 35 proc. posiadających komórkę wykorzystuje ją jako przenośne urządzenie do słuchania muzy.

DOSTRZEZ TAKŻE:

  • Melodia za darmo na rzecz posiadacza komórki

Sluzace do walki na temat klienta blyskawicznie przystąpiły tego typu firmy jakim sposobem Nokia lub SonyEricsson, wprowadzając na zbyt kolejne, coraz nowocześniejsze projekty telefonów muzycznych. Firma Apple – właściciel najpopularniejszego sklepu (iTunes) i odtwarzacza cyfrowej muzyki (iPod) zademonstrowała ostatnio kolejną wersję urządzenia iPhone, które wydaje sie byc połączeniem telefonu, odtwarzacza cyfrowej muzyki i video.

ZOBACZ TAKŻE:

  • Milion sprzedanych iPhonów przy trzy dni
  • Play wprowadzi iPhona

Rosnący rynek i kasa

Pod koniec ubiegłego roku brytyjska firma analityczna Understanding & Solutions prognozowała, że w 2011 roku kalendarzowego prawie 30 proc. wartości muzyki sprzedawanej na świecie będzie stanowiła muzyka dowieziona przez dzwonienie komórkowe. Oznaczało to według nich wartość ok. szesc mld dolarów. Kolejne szacunki zaczęły jednakze znacząco podnosić tę poprzeczkę.

W najlepszym raporcie opublikowanym na początku tego miesiąca, firma eMarketer przewiduje, że w bieżącym roku zbyt mobilnej muzy zwiększy swoją wartość sluzace do 3 mld dolarów w porównaniu sposród 1, 7 mld przy 2007 r.. Natomiast cała muzyczna branża w ciągu najbliższych trzech lat posiada zanotować zmniejszenie aż o 5, szesc mld dolarów: z 31, 8 sluzace do 26, dwa mld. To spowoduje, że wytwórnie będą kierować się coraz częściej do powierzchni mobilnej i internetowej w celu uzyskania lub podtrzymania pomocniczych dochodów.