GDDKiA podpisała umowę na 1-wszy odcinek zachodniej obwodnicy Łodzi

Temat: Motoryzacja

  • Duży ruch w autosalonach. Te marki wybierano najczęściej
  • Zmiany w egzaminach na prawo jazdy. Wydaje się propozycja ministerstwa
  • GDDKiA zrywa umowy z Włochami. Dysponowali budować fragmenty A1 jak i również S3
  • Surowe kary zbyt cofanie licznika. Prezydent podpisał ustawę
  • Z Trójmiasta do odwiedzenia granicy z Czechami po pięć godzin. Jest umowa na ostatni odcinek A1

Ruszają przygotowania do budowy około 12-kilometrowego odcinka S14 od węzła Łódź Lublinek do węzła Teofilów, czyli elementu ringu wokół aglomeracji łódzkiej. W piątek Generalna Dyrekcja Dróg Rodzimych i Autostrad podpisała umowę z konsorcjum firm Budimex - Strabag. Inwestycja pochłonie 561, 8 miliona złotych.

Minister infrastruktury Andrzej Adamczyk podkreślił, że pierwszy odcinek S14 "to bardzo ważny element rusztu komunikacyjnego naszego kraju", który będzie "pobudzać" potencjał gospodarczy kraju.

O inwestycji

Podpisana w piątek - za pośrednictwem Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad oraz konsorcjum firm Budimex - Strabag - umowa obejmuje zaprojektowanie i wybudowanie trasy ekspresowej S14 za 561, 12 mln zł. Będzie wówczas pierwszy z dwóch odcinków zachodniej obwodnicy Łodzi o długości 12, 2 km - od węzła Łódź Lublinek do węzła Teofilów.

Zakopianka jednak "made in Poland". Ale struktura będzie droższa

Na realizację umowy, czyli projekt jak i również budowę odcinka S14, wykonawca będzie miał 32 miesiące (bez okresów zimowych) od momentu dnia jej podpisania. Między węzłami Lublinek i Teofilów ma powstać dwujezdniowa trasa o nawierzchni bitumicznej wraz z infrastrukturą techniczną.

W ramach S14 zaprojektowano cztery węzły drogowe, więcej niż 20 obiektów inżynierskich: wiaduktów, mostów, dużych i niewielkich przejść dla zwierząt. Po trakcie realizacji przebudowane zostaną odcinki istniejących dróg po miejscach połączenia z trasą ekspresową, powstaną także urządzenia ochrony środowiska i chronienia ruchu drogowego oraz przebudowana zostanie infrastruktura techniczna (sieć wodno-kanalizacyjna, gazowa, elektroenergetyczna, telekomunikacyjna, a także urządzenia melioracyjne).

Budowa drogi ekspresowej S14 pozwoli domknąć ring tras szybkiego ruchu naokoło aglomeracji łódzkiej, co udoskonali warunki życia mieszkańców: Łódki, Pabianic, Zgierza, Konstantynowa Łódzkiego i Aleksandrowa Łódzkiego, natomiast także skróci czas przejazdu przez centrum kraju, usprawniając jednocześnie bezpieczeństwo podróżowania. Odcinek ten odciąży położoną dzięki wschód od Łodzi autostradę A1, a także ułatwi przemieszczanie się po całej aglomeracji, bez konieczności przejazdu za pośrednictwem centra Łodzi i do niej miast satelitarnych.

Jak wskazano można oczekiwać po 2022 roku aglomeracja łódzka zostanie otoczona ringiem drogowym.